Jaki jest zysk z social media
Co to są media społecznościowe
Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z tego co to są media społecznościowe. To sieć połączeń, powiązań i wzajemnych oddziaływań grup społecznych zorganizowanych w podgrupach tematycznych. Dzięki temu właśnie dostajemy bardziej precyzyjny adres co do planowanej grupy docelowej. Ale! Proszę nie mylić tego z targiem, na którym jest to wszystko czego szuka dana grupa społeczna. Gdzie wszyscy się przekrzykują, poszturchują i stoją w kolejce po swój towar. Media społecznościowe to grupa, z jednej strony anonimowa, a z drugiej o jasno sprecyzowanych potrzebach. Mająca swoje zasady, przyzwyczajenia i zazwyczaj inny poziom wrażliwości.
Jakie są media społecznościowe
Zalety i wady social media.
Ogromną zaletą mediów społecznościowych niewątpliwie jest ich bezpłatny dostęp oraz grono osób, do których można dotrzeć z ofertą. Co więcej, kampanie reklamowe Facebook dają nam wiele narzędzi umożliwiających precyzyjne dotarcie do wybranej grupy odbiorców. To już nie jest roznoszenie ulotek po blokach, gdzie tak naprawdę nie było kontroli do kogo materiał reklamowy trafia i czy jest on nim zainteresowany. Teraz możemy precyzować poszczególne elementy kampanii mając, dzięki temu, większą kontrolę nad budżetem reklamowym założonym na rozwój firmy w mediach społecznościowych.
Wadą natomiast je to, że łatwo się można do nich przywiązać, a co za tym idzie, uzależnić od nich swoje działania. Były już przypadki, że Facebook, z niewiadomych przyczyn, przestał działać. Zostajesz wtedy bez narzędzi marketingowych, które do tej pory tak dobrze działały. Co więcej, problemy w jednym koncernie medialnym, to problem w kilku mniejszych mediach powiązanych finansowo lub technicznie ze sobą.
Jaki jest zysk z social media?
Największym zyskiem dla firmy inwestującej w social media jest ciągła rozbudowa grupy potencjalnych odbiorców. Nigdy nie wiemy kto i co od nas kupi, ale przedstawiając reklamę osobie, o której sporo możemy się dowiedzieć, zwiększa prawdopodobieństwo zaistnienia konwersji, czyli osiągnięcia celu sprzedażowego. Posty, które publikujemy są dostępne cały czas i krążą w sieci informacji. Czasem się zdarza, że odzew na niego jest początkowo znikomy, ale po pewnym czasie staje się motorem napędowym dla strategii sprzedaży.
Nie ma jednej recepty na skuteczne prowadzenie kampanii marketingowych za pomocą social media, ale jest kilka cech wspólnych, które pozwalają nam uniknąć podstawowych błędów.
Najważniejszą sprawą jest kontent. Czyli to co chcemy oglądającemu przedstawić. Publikując ciekawą grafikę, czy chwytliwy nagłówek, kierujemy na siebie uwagę potencjalnego odbiorcy. Dlatego ważne jest, aby nie zarzucać go masą zbytecznych informacji, a podawać czytelne i zrozumiałe konkrety.
Próbuj, wymyślaj, planuj, szukaj. Albo niech to zrobią za Ciebie udzie, którzy siedzą w tym na co dzień. Oni już pewne błędy popełnili i wyciągnęli z nich wnioski. Ciebie to dopiero czeka. Warto „oszczędzać” i ryzykować?